Hemma

Idag är det tisdag och vi har hemstudiedag :)
Jag kom hem från London i söndags och jag längtar redan tillbaks! :(

När vi kom till London var kl uniefär 2 på natten och när vi kom till hotellet så var det nått fel på vårt rum så vi fick ta en taxi till ett annat hotell och bo där den natten.
På morgonen åt vi frukort på hotellet och sen åkte vi till det vi egentligen skulle bo på, men rummet var fortfarande inte klart så vi fick lämna grejerna i receptionen och sen gick vi ut på stan.
Vi åkte en sightsing buss och såg bland annat Big Ben, Marble arch, Tower bridge och så :)
Sen åkte vi till Piccadilly Circus och där beställde vi biljetter till Dirty Dancing musikalen. Sen gick vi och fikade på starbucks, och jag drack en jätte god varm choklad med grädde och karamellsås ;) 
Lite senare gick vi och åt middag :)
Sen på kvällen gick vi på musikalen som var jätte bra! :)

Dagen efter på fredagen alltså åkte vi tunnelbanat till Madame Tussaus (Vaxkabinettet) och så gick vi där och tittade lite och det var jätte kul! Efter det åkte vi till oxford street som är typ Londons mest kända shopping gata och där gick vi i lite affärer och jag köpte massa kläder och en väska och skor :D Sen åkte vi hem till hotellet och fixade oss och sen gick ut och åt middag :)

På lördagen var vi först vid Buckingham palace där drottningen bor och sen var vi typ bara ute på stan och shoppade, och då köpte jag ännu mer kläder och smycken och så :D
Sen när vi gick vidare så gick vi in i en annan äffär där Miley cyrus var, så jag stog typ 5 meter ifrån henne ;) Men jag kunde ändå inte riktigt se för det va så mycket folk :( haha
Fick veta sen att dom filmade i den affären fast på övervåningen :P Antar att det var till Hannah Montana :)
Sen på kvällen packade vi i ordning allt eftersom vi skulle åka på natten och sen gick vi ut och åt middag :)
Den här resan var verkligen jätte rolig och jag vill jätte gärna åka tillbaks till London en annan gång :)

 Buckingham palace

 Buckingham Palace

 Från Dirty Dancing

 Från Dirty Dancing

 Piccadilly Circus



 Oxfort street

 Big ben

 Tower bridge

Bilderna är tagna från Google :)

Men nu ska jag gå :) kram kram /Sofie


Kommentarer
Postat av: emilia

fina bilder :)

2009-05-02 @ 10:57:01
URL: http://beautyrushme.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0